2010. április 11., vasárnap

Vámpírmánia a köbön...



Bírod a vérszívókat?! :)
Stephanie Meyer nem egy új stílust talált ki.
Csak visszahozta a Drakula által már ismerté vált vámpír sztorikat. Abban az időben is nagy sikert hozott, és ma is.

Stephanie Meyer nem egy új stílust talált ki. Nem. Ő csak elindította a lavinát amit úgy látszik egy hamar nem áll meg. De azt hiszem ez nem is baj. Hisz mi olvasók csak örülni tudunk neki. Fantasztikus művek készülnek. Olyanok amik 5 évvel ezelőtt nem. A Vámpíros könyvek tele vannak szerelemmel és harccal. A két dolog amit az ember nagyon szeret.
Ma 2010 –ben nincs olyan fiatal lány aki ne olvasott volna egy vámpíros könyvet vagy ne látta volna a Twilightsaga sorozat egyik részét. Ezt lemerem fogadni.

De miért ilyen sikeresek?

Hogy lehet hogy egy vérszívó ekkora izgalomba tartja az olvasót?
A Válasz abban rejlik… Egy fiú miért nem olvas Vámpíros könyvet?
Mert a főszereplő általában egy sármos, menő, gazdag, titokzatos, rossz fiú <- VÁMPÍR. /gondolom egy fiú nem akar egy tökéletes pasiról olvasni:)/ És egy lánynak ez kell. Izgalom, Szerelem, Humor, Bűvölet. Egy Vámpír. Megmondom ezért nagy siker! Ezért ír mindenki erről. Túl fűtött érzések. Egy serdülő lány csak szinte szerelmes könyveket olvas.
Én is az vagyok…


Hogyan kezdődött nálam…. ?!

Nem szerettem olvasni. Sőt utáltam. A kötelezőkkel szinte szenvedtem. Inkább főbe lőttem volna magam. A filmeket viszont imádtam.
Eygik nap a barátnőm felhívott hogy nincs-e meg nekem az úgy nevezett „Alkonyat”. Mivel sok filmünk volt ezért engem hívott. De nem járt sikerrel hisz én még a nevét se hallottam. Még kérdeztem miről szól ez.
A barátnőm már a kezdetén elrontotta. Azt mondta idézem „- Hát tudod ez egy szerelmes horror film...”
Tudom nekem az a h –betűs szó tette be. Nem nagyon szerettem a horrort. /Bár fura a katasztrófa filmeket imádom :)?/
Tudtam ha mégis megszerzem valahonnan én meg nem nézem az egyszer biztos. A barátnőm eleve egy fura lény. Nem akarom leszólni de imádja ha fröcsög a vér. Ha dráma egy filmek a vége. /miatta kellett megnézem a kör 1-2. Tudom azt mondák hogy horror filmnek ka….ki de nekem még 2 hónap múltával is vannak tőle rémálmaim. És félek a tv-től XD./ Elmesélte hogy filkalatogus.hu –n mit olvasott róla.
Pl.: Vámpír a főszereplő fiú, de nem iszik ember vért. Meg hogy a csaj szemszögéből van az egész és hogy van belőle egy 400 oldalas könyv.
Én meg kérdeztem tőle hogy elolvassa –e a könyvet de azt mondta ő nem annyira elvetemült. És megértettem.
Úgy 3 héttel később apa kapott kölcsön néhány filmet. És nem hiszitek el mi volt benne. Az egyik az alkonyat volt. A tesóm kiugrott a bőréből, de én nem tudtam vele örülni hisz az a szó… horror. Azonnal betették én meg azt mondtam hogy inkább gépezek. De aztán még is kimentem, nem tudom mért. Végig néztem velük. És… imádtam :)
A barátnőmet vagy hetekig szidtam miért mondta nekem hogy horror. De mentségére legyen mondva ő ezt olvasta és igaz ez a besorolása.
Lemásoltam és odaadtam neki.
A tesóm neki állt a könyvnek is mert ő viszont imádott olvasni. És elég elvetemült is volt. A barátnőjétől kölcsön kapta. 1 nap alatt elovasta. És azt mondta megveszi hogy én is eltudam olvasni mert nem szabad kihagynom.
Megvette.
Én elolvastam.
Noha nem 1 nap alatt de egy hét alatt én is befaltam.
Rájöttem nem velem volt a gond. Nem én nem szerettem olvasni csak azok a lányos tini könyvek amik tucatosával hevertek a polcomon mind … nem mondok inkább véleményt. A new moon még kevesebb idő alatt olvastam el és sajnáltam :)
Rászoktam a vámpír könyvekre és súlyos függő lettem.
Egy év alatt több könyvet olvastam el mit az előtt. És egyáltalán nem sajnálom. Egy hideg téli nap mi lehet csinálni?! Én olvastam :)
(Ui.: a barátnőmnek kölcsön adtam a twilight és new moon –t is :) ő is függő már)
Néhány elolvasott könyvem címei ebben az évben:
Twilight, New Moon, Eclipse, Evermore, Blue Moon, Evernight, Stargazer, Burok /még olvasom/, Shiver, Félúton a sírhoz/extra perverz/, Megjelölve, Elárulva, A kiválasztott.

Én nem unom a vámpíros könyveket. Egyáltalán nem.

Stephenie Meyer a mai világban egy legenda :)
Olyan mint Jane Austine. A tőle származó Büszkeség és balítélet fantasztikus ajánlom mindenkinek. Régiesen írta meg, de nem hiszem hogy ez baj lenne. (régen írta már)

Válaszolj a fent látható kérdésre! Neked mi a véleményed? Unod vagy Imádod? De ha jól gondolom nem hiszem hogy utálod a Vámpíros könyveket.

4 megjegyzés:

hullócsillag írta...

Ilyen opció nincsen:)...szeretem a Twilight Saga-t és egy pár más vámpíros könyvet is olvastam, de pl azt, hogy a blogok fele Twilight Fanfic azt nem szeressem...meg egy idő után már unalmas is mindig csak vámpírokról olvasni és sok a hasonlóság :)...de amikor valaki más szemszögből közelíti a témát az izgalmas tud lenni :)...dehát az eredeti ötletek általában sikeresek :)...

Puszaa;
hullócsillag

nOémi írta...

Egyetértek veled hullócsillag :)
Kár hogy ezt nem írtam bele :)
Mondjuk a Twilightsaga egy tök jó könyv de... :) De kicsit sok már ez a mánia :) nem baj:/ sőt vannak ügyes blogírók akik nagyon remekül megtudák fogalmazni és hatalmas a fantáziájuk is hozzá.
/főleg ha más szemszögéből írják mint ahogy mondtad./(én is olvasok ilyet)

De egy... az eredeti mindig jobb.

Eagon'Li Arsan írta...

Sajnálom, hogy nem tudok együtt lelkesedni veletek... A Twilight tetszett, a New Moon elvarázsolt, de az Eclipse már egy katasztrófa volt. Még ajándékba megkaptam az Evernight, nekem az már egy kész lelombozódás..
A Drakulát viszont továbbra is nagyon szeretem és, ha még nem néztétek meg filmen az Interjú a Vámpírral és a Lestat, a vámpír-t akkor sürgősen tegyétek meg. Szerintem AZ AZ igazi vámpír! Persze abban is van romance, action és mindenféle dolog, csak SOKKAL JOBB! Legalábbis én így gondolom...
Különös számomra, hogy mindenki azt írja Meyer-ről, hogy egy remek író. Nem mondom, hogy rossz, mert elfogadható, de ha arra kérnétek, hogy piros vonallal áthúzzam mi az ami túl van spilázva, mi az amit elhanyagolt és a többi hibát, amit akkor veszünk észre amikor rájövünk, hogy már tudjuk mi a jó! Tele lenne vele... Mert én is olvastam sok nyálas tinilove sztorit aminek rózsaszín a fedőlapja, arany színezéssel, azt fölülmúlja. De ezt is fölül lehet múlni!
Ajánlom igazán jó könyvnek a Gyűrűk Urát, régi (?!) de zseniális. Nem vámpíros, de hát.. Ha nagy vámpírosat szeretnétek és egy leheletnyivel jobbat, mert nem mondom, hogy túlzottan remek, akkor a True Bloodot ajánlom. Kicsit perverz és vannak benne 18-as részek, de az megbocsájtható, mert egyébként lendületes.
Számomra Edward unalmas és kissé egyoldalú. Bella szemellenzős és túlságosan romantikus alkat (mondjuk lányok közül ki nem az?).
Fanfiction-hoz fűzve, szerintem gyakorlásnak tökéletes. Az elején senkinek nincsen nagy fantáziája és nagyon új ötletei, ahhoz kell egy kis idő. Én is fiction-t írok - mondjuk az HP-s - és meg kell mondjam, mivel létező keretbe kell foglalnom a dolgokat, meglepően könnyebb, mint amikor én akartam felépíteni a váramat. Mondjuk már érnek bennem a saját ötletek, amikre azt mondom "regény", de egyenlőre nem érzem magam olyan rettenetesen tapasztaltnak, hogy elkezdjem.
Jól elkalandoztam. Tehát azt akartam mondani, hogy én elolvasgatok néhány ilyen fiction-t, persze a nagyon szarokat nem, de amiben (akiben) látok jövőt annak mondok tanácsokat, amiket én is próbálok betartani. :) Úgyhogy azt mondom, mi akik már kicsit jobbak vagyunk az átlagnál, segítsünk a többieknek! Vagyis én szívesen elolvasgatok néhányat! :) Saját példámból kiindulva. Én is fanficionnal - amiben nincs olyan rettenetesen sok új ötlet - kezdtem.
És jövőképem, hogy író leszek! :)

Na, remélem nem bántottam meg senkit a nagy Twilight ellenzékemmel és a Meyer-hibámmal. Sajnos olyan fajta vagyok aki gyakran kimondja mi az amit a szíve mélyén érez, akármennyire is szembe áll a többiek véleményével! Kövezzetek meg, ha rémes vagyok! :)

nOémi írta...

Nem vagy rémes élvetettel olvastam véleményedet :) Örülök hogy hozzá szóltál
Az Interú a Vámpírral az egyik kedvenc filmem imádom bár nem ez az úgy mondott "imádott filmem" de ha jobban belegondolok nincs is nekem olyan :)

Az Eclipse , hát...
Először nem akartam mondani mert hátha valakinek az a kedvence eddig... de most hogy te is kimontad rendesen a véleményed asszem én is megteszem.
Az eclipse eleje tetszett... nagyából. Az első felének a közepe tályán már kételkedtem. És a teljesen a közepén csalódtam :/ A vége jó de nem a legjobb ....
És tulajdonképpen nekem még mindig a New Moon viszi a pálmát a Twilightsaga sorozatból. /de ez csak az én véleményem/
és ha könyvekről van szó... azt mondom szeretem a vámpírosokat... de nem feltétlen muszály hogy legyen benne. A vámpírok előtt fatasty könyveket is olvastam és azok közül is néhány tetszett.
Úgy hogy nem volt benne egy vámpír vagy vérfarkas se.
Azt a filmet amit még montál azt hiszem majd megnézem... Úgy is unatkozom XD